سید ابوطالب مظفری: عملکرد دولت در حوزه مهاجران نقطه درخشان کارنامه آقای رئیسی بود ملا برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به تهران می‌آیند بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست | سروده شاعر افغانستانی در سوگ سید ابراهیم رئیسی حامد کرزی: امیدوارم ایران با صبر از این مرحله دشوار عبور نماید وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند
سرخط خبرها

تعیین تکلیف وضعیت اشتغال اتباع خارجی | داشتن شناسنامه شغلی شرط اقامت

  • کد خبر: ۱۵۷۱۲۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
تعیین تکلیف وضعیت اشتغال اتباع خارجی | داشتن شناسنامه شغلی شرط اقامت
معاون اشتغال وزارت کار از ساماندهی اشتغال اتباع افغانستانی خبر داد و گفت: به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود کریمی بیرانوند,‌معاون اشتغال وزارت کار درباره اشتعال اتباع افغانستانی گفت: یکی از مشکلات ما این بوده است که همواره چالش اطلاعات در این زمینه داشته‌ایم و نمی‌دانستیم که چه تعداد نیروی افغانستان مشغول به کار در کشور داریم.

کریمی بیرانوند گفت: در جلسه ۱۷ ستاد ساماندهی اتباع خارجی در وزارت کار پیشنهادی را مطرح کردیم و آن این بود که وضعیت اقامت اتباع خارجی را تمدید نکنید مگر اینکه وضعیت شغلی خود را اعلام کنند. تا کنون اقامت و اشتغال جداگانه بود ولی از اسفند ماه این دو مسئله بهم متصل شدند و وزارت کشور و نیروی انتظامی استقبال کردند و لذا از اسفند ماه این طرح تحت عنوان وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی شروع به کار کرده است. به همه اتباع افغانستانی فراخوان داده ایم که در طرح سرشماری کارت اقامت موقت دارند,‌بیایند و وضعیت شغلی خود را به وزارت کار اعلام کنند.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: به موجب این طرح  اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی افزود: از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۱ تمام واحدهای اجرایی در استان‌ها موظف شدند درخواست‌های مرتبط با استفاده از خدمات اشتغال اتباع خارجی را صرفاً در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت و رسیدگی کنند.

کریمی بیرانوند ادامه داد: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز وفق ماده ۱۲۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت‌نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.

وی گفت: مطابق قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و درصورت اشتغال و بکارگیری کارفرمای آنها متخلف و مشمول جریمه خواهد بود.

 معاون اشتغال وزارت کار بیان کرد: بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده شرکت در این طرح و اخذ شناسه شغلی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، مبنای حضور و اقامت قانونی آنان در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۹ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۲۱ اسفندماه حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند. به نظر می‌رسد جامعه هدف حدود ۱۲۵۰ هزار نفر باشند که مهلت دارند تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۲ اطلاعات خود را در اختیار وزارت کار قرار دهند.

کریمی بیرانوند با اشاره به آدرس سایت کانون جهت نوبت دهی گفت:اتباع افغانستانی مشمول طرح تعیین وضع شغلی دارای برگه سرشماری در استان‌های تهران، البرز، قم، گلستان، هرمزگان و بوشهر می‌توانند جهت اخذ نوبت اینترنتی به سایت کانون به نشانی مراجعه کنند. نوبت‌دهی در استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سمنان، قزوین، فارس، مرکزی، یزد، کرمان و اصفهان به‌ شکل حضوری است.

وی ادامه داد: با این کار اطلاعاتمان از اتباع خارجی بالا می روند و ابتدای امسال می توانیم اشتغال اتباع خارجی را ساماندهی کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->